2021.02.11

Again?


It's February already, and now is the time to take a paid leave or else it'll become invalid!

but, wait a sec. if I do that, what would I want to do? I wonder if there is something I want to do.
I know what I've been as indecisive as ever, and also I knew that I would think so.
what I want to do eagerly right now is nothing, and sadly, nothing comes out. This is what is terrible!

I think that is a part of average person in the world, don't you think?
Don't concern yourself about me, I feel good when I'm with cats. so that doesn't a big deal!
so, if you need some purpose of life, the answer might be cats!
that's what I always convince myself. somewhere forcibly...
They say people will want something to turn to. in my case, that's cats. That's it!

----------
ラストエリクサー症候群。

ゲームをやっていた頃、希少価値のあるものを最後まで温存しておき消費することなく終了してしまう傾向がありました。
そのような性格の延長なのか今年も年休を消化できていません。有事(インフルエンザとか)の際に年休が残っていなかったら困るではないか!という臆病さに起因していると思います。例えば、日本が沈没している!という時に年休を気にすることはないと思いますが、使ってたらよかったな、くらいは思うかもしれません。使っても使わなくても後悔しそうです。有事の際はそれどころじゃないでしょうから年休を考えることは現実逃避かもしれません。しかし有事ではない今としては、年休ではなく日本が沈没することを想像する方が現実逃避だとも言えそうです。

そうです、年休です。暦は2月、消化タイミングを見計らっているのですが、こういう時に限ってタイミングが悪いものです。単に優柔不断なのか、想像が妄想を読んで判断できなくなっているのか、数日では足りんわ、年単位で要求する!という思いが募っているのか、色々考えます。これこそ現実逃避のようにも思えます。

しかしそれらを慮ってもより重大課題があります。それは、、

休んだとしても、情熱的にやりたいことが、、、な、い。

いやでもそういう人間多いと思うよ?これも妄想?
(※会社が好きということではありません、渋々働いているタイプです)

ニャーズにラストエリクサー症候群の兆候は皆無です。
カゲ(他界)はごはんを少しづつ食べる性格でしたが一匹だったからかもしれません。