2021.01.23


What do you think is the best known cat in the world?
I definitely vote for Doraemon. But thinking on a global scale, guessing based on my limited experience, it might be Hello Kitty, Garfield, Tom from Tom and Jerry and so on. Am I old-fashioned? I don't know what's popular among the youth these days, though.

Also, I wonder how famous Doraemon is in the world... Anyway, I love Doraemon. I also love Nobita whom I really empathize with. It's not too much to say that I've learned about moral by Doraemon. 

That's why I like Dorayaki. but even if I say so, now that you mention it, I've never eaten it for 2 or 3 years though.
Can I ever put it that I love Doraemon? Or rather, Does it need to love Dorayaki to love Doraemon?

Okay, let me get it straight. The thing is, Isn't a Dorayaki too high in calories to eat as a snack? I have a fear of high calorie things because of putting on weight. Don't you know that Doraemon who has been eating Dorayaki weights 129.3kg? That's more than twice as heavy as I am! What does he made of? Dorayaki?

----------
猫がしっぽを舐める原因のひとつはストレスと言われています。
実はヨイは自分のしっぽを舐める癖があります。譲り受けた当初からで当時はストレスと思っていましたが、約半年経過した今でも暇があれば舐めています。過剰といえば過剰ですが自虐まで至っていない様子のため、今のところ、まあ今のところと思って半年経過しましたが、そっとしています。
もしかするとずっとストレスを抱えている?それ故のプロテイン事件やウェットフード事件?まさか!ジャイアンのメンタルが最も弱いなど誰が予測するでしょうか。あのジャイアニズムは精神の弱さを隠すための行動だったのか。そう考えると今まで考えていたストーリーが違う色彩を帯び、別の意味をまとったものに変換されます。ジャイアン、がんばれ!負けるな!自分はわかっているぞ!そうだ、歌え!どんどん歌え!ぼげー。いやうるさいわ。負い目を隠すために変人になることが健全だと思うなよ!それが心理学行動パターンだとしても!というかそれ(心理学)、猫にも応用できるの?

テンもジャイアンです。つまり、ジャイアン相当が2匹います、2ジャイアンです。ごはんの前に同時にリサイタルを始めます。うーむ、複雑な心理ではなく紛うことなく本能そのままだ、素直でよろしい。そして食後は腹ごなしに猫砂ばらまきながら走り回ります。うん、素直でよろしい。内弁慶の息子が家庭内で暴れてちゃぶ台をひっくり返し、泣きながら掃除する母親の心境というのはこういうものなのでしょうか。ここは心を鬼にした玉子さん(のび太のママ)のような毅然とした態度が必要でしょうか。いや剛田家の母ちゃんか?

----------

ぐっすり寝ています、なんかすごい。