2021.03.19


My paid holidays is almost over, but I can't have done anything I want to do yet. it was probably because it was vaguely idea. or maybe no need to do. in thinking that meantime, my laptop that I usually use is being out of control. it's an old one and also low-performance so it had a trouble with system, but now it's getting trouble with charging. it's emergency to me! but not in danger, then should I call it alert?
so I was looking for a succession model on amazon. but it's out of stock and it seems restocking will be in middle of april. I need it now! I can't wait! I should change plan, so I looked for alternative model immediately and I decided and ordered a little while ago.

...it's going to arrive in may.

whaaaat?? what's going on with the semiconductor Industry? I'm more worried the semiconductor Industry's future than mine! and it's also not being an alternative plan at all! 


有給休暇中におぼろげにやりたいことがいくつかありましたが、一向に片付いていません。おぼろげなのがいけないのか必要に迫られていないからか、そもそも必要でないのか?と考えているところで酷使している瀕死状態のネットブックが息を引き取ろうとしています。システム的に厳しいものでしたが物理上の問題が出てきました、具体的には充電ができない。これは緊急事態です、命には関わらないので注意喚起くらいでしょうか。

このご時世、未だにatom(CPU)を使い続けている人がレアだと思います(すごく遅い)。これはもう寿命だ!と判断し、後継機種をアマゾンで確認すると品切れで4月後半入荷。こうなったら初のchromebookに手を出すか、もしくは新型macbookを待つか、と悩み続けて頭が変になったのか想定していた用途とは真逆(小型ではない)のものを注文してしまいました。しかも1.5か月待ち。なんなのこの納期?半導体業界大丈夫?というか納期が遅かった代替案として浮上したものがさらに納期かかるって代替案になってないぞ、、、

パソコンを注文しましたが、これはそもそもおぼろげにやりたかったことに含まれておりません。考えてみるとおぼろげにやりたいことは冷蔵庫の中の大量にある納豆のたれをどうするか?とか、数年前から冷凍庫に眠っている謎の食材をどうするか?とか、必要に迫られていない問題が主です。さっさとやってしまえばいいのですが、食べるものは上限がありますので一気には無理です。とりあえず昨日冷凍され味が変になったブロッコリをウイスキーの勢いに任せて胃に流し込みました。この味の変化、化学の力による味変というものでしょうか。腐っているわけではないので無害なことを信じています。