2021.04.21

いつもの光景。

I've finally made a contract for inner-windows update!
I can't help laughing! also, I can't help crying at the same time!

it costs much, but now I'm having double double-paned window soon. it must be going to work in winter! not only thermal insulation but soundproofing should be expected! that I can avoid being sued over sounds of the piano. what a relief.

in summer? I usually open the windows fully, though.

that's the problem! you need to take that consideration in summer! because the neighbors open windows as well! some people could take pianos as noise!

the one reason that I moved to here is to play the piano easier. what have I been doing now? life is hard, I feel that become harder and harder. what kind of game is this? maybe what I need is socializing? but how can I improve that? should I presume someone I meet as a cat, not human?


とうとう内窓の工事契約を結んでしまいました。
材料購入して自分でつける作戦も頭に過りましたが自分の不器用さを思い出して踏みとどまり、グランドフォールしないようにエイトノットできつく契約を結びました。一か所取り付け不可だった窓は常時閉じ状態となることを条件として施工して頂くことにしました。窓なのに開かない!と泥棒対策にもなります。(でも窓として機能しない)出費は痛いですが、これで元のペアガラスと合わせてデュエットからカルテットの四重窓!です。冬の環境が少しは良くなるに違いない、そしてピアノの防音効果も高まるに違いない!公害で訴えられるリスクを回避できるというものです。ふはは!

え?夏?暑いから全開よ?

そうです、防音対策としては夏場の方が必要としている気がします。おそらく他の家も窓を開けますし、暑くなると不快指数はあがります。やはりなんとかエアコン導入して密室にしなければならないか、、、今の住処を決めた理由のひとつが気兼ねなくピアノ弾ける環境だったはずなのに、、、社交能力が高ければ問題が事件になる前に解決できそうです。そうすると必要なのは社交性か!しかしどうやって?会う人みんな猫だと思って接する作戦が真っ先に挙がります。それは現実逃避のように思えてなりませんが、現実から逃避することこそが社交性なのかもしれません。(哲学の時間だ!)

ここに登ることもなくなるでしょう。(シンク前の窓)