2022.03.19

Round.

I plan to purchase an electrically power assisted bicycle somewhen in the future, as I am losing stamina as I age. who don't like to photograph stray cats for half a day without worrying about stamina? what makes it possible? Electric bicycles! and mileage performance has been increasing. but wait a sec.. what does it mean that the mileage is increasing without performance improvements or weight increases? is there no set standard?

today I'm up at 2:00 am again. my cats are urging me to feed them! lately, 2:00, 5:00, 16:00, and 18:00 are the meal times. (they are gaining weight, so I'm feeding splitting it up into smaller portions with dietary restrictions.)

I've been getting fat, too, though...


数年に一度の気まぐれで防災保存食を整理しており摂取カロリー過多が続いています。体重が絶賛増えていますが暖かくなって自転車生活が復活すると元に戻ることでしょう、冬眠動物の体重と逆相関です。すでに太っているニャーズは食事制限をしています、最近はヨイが一気食いしてゲロゲロすることがありますので1日4回分割です。やはり不満があるのかニャーニャー抗議されています。ここで甘やかすといかん!お前らの健康を考えているんだぞ!

自転車といえば電動アシスト自転車があいかわらず気になっています。最近は心配していた走行距離が向上してるモデルも出てきました。バッテリーやモーターの大きな技術向上なし重量据え置きで距離向上という構図はどういうことでしょうか。走行距離(目安)ですので規格が無法地帯なのか?200kmくらいが見えてきたら本格検討かな。(←どんな想定しているんだよ!←そのくらいないと松本にも安心して行けんやん!←行かんやんか!←心配性ということで)いやー、アシスト機能があるのであれば体力気にせず半日くらいソトネコをぶらぶら撮りたいじゃないですか!そうだよね!

今朝もニャーズのごはん催促で起床です、2時です。最近は2時、5時、16時、18時がごはんタイムです。在宅業務や有休だったので許されたことで来週から通常出勤に戻ります。ああ搾取される自由時間よ!