2023.04.29

くるしゅうにゃい、くるしゅうにゃいぞ。

----------
I am not trying to be proud of being Japanese, but it is a pleasure to live in an environment where one can enjoy anko (red bean paste) and mochi (rice cakes)! woo-hoo!! 

Yes, the-red-bean-paste-boom has been continuing. accompanied by rice cakes.

>It's carb hell! 
 >That's right. Japanese food is weird.
  >Don't blame Japanese food! it's your eating habits!
   >I hear Chopin had a sweet tooth too. I imagine that he may have taken chocolate as a medicine for good luck.
     >so what?

by the way, there are pet foods such as total nutritional diets, but they only have guidelines for minimum values of P (protein) and F (fat), but no standards for C (carbohydrate).

did you know that?


「あんこブーム」が止まらん!
どうしたら良いでしょうか。今のところ体調や体躯の変化を感じていませんので、このまま様子見でよいのでしょうか。私は誰に尋ねているのでしょう。謎。

これまで控えていた餅まで食べるようになりました。長らくGI値の高いものを控えていた反動からか、食べた直後に血糖値が上がってるぞ!という感じがします。集中力に影響していそうです。しかし血糖値乱高下で集中力が保てないのか、加齢によるものか、もともとないのか、どの程度没頭すれば集中していると言えるのだ!止まらない、イコール食べることに関しては集中力は増していると言えるのではないか!そういえばもち米って苦手だったのにねえ。←ほら、集中力がないだろ!←選択と集中は古い!今や多角化と分散だ、卵を一つの籠に盛るな!←そのバランス感覚こそが大事なんだよ。←話がぶれまくりだ!

えー。

ショパンは炭水化物大好きの甘党だったらしいです。(だから何?)彼はチョコレートを験を担ぐ薬、精神安定剤的位置づけで飲んでいたのではなかろうか、と勝手に想像しています。

ちなみにペットフードには総合栄養食などがありますが、P(タンパク質)とF(脂質)の最低値のガイドラインがあるだけでC(糖質)の基準はないそうです。人間の食品の成分表とは記載内容が異なりますので初めてみる人はなんぞ?と思うと思います。自分がそうでした。