2021.04.10



My unit-4-cycle has arrived at last. It was cost 10 times lower than unit-2 which costs the highest in my whole life by now.

unfortunately, unit-2 was broken at the very first day during downhill because I fell off it. now I have mixed feeling how CX(customer experience) means... but what's important is future than the past. so, from now on, I'll look on the bright side! I'm sure I can count on unit-4 as a transportation. some people say that cost performance is more of frequency of use than cost-effectiveness! it might be... both of those are superior to 2-unit, I guess. there are quite different in quality though. but I'm starting thinking, are those really necessary for me?

anyway, when it arrived, I went all out to assemble it. and tried to ride. and I was under the impression that I can't get used to the posture! (now adjusting) and tires (or rather cranks) are small! (although tires are 26 inch) but it wasn't bad. it's not so expensive that I don't hesitate to use it a bit rough. okay, I want to use it at least for 5 years. don't be wrecked yourself! (that's depend on me?)

and why couldn't I see to stray cats then? that was the one of reasons I bought it, wasn't it? it must be!


4号機を納車しました。なんと2号機(今までの人生で最も高価だった)の約1/10の価格でした。

2号機が出動初日で残念(ダウンヒル中にこけた)になったことを考えるとCX(顧客経験)とは何かと複雑な気分になります。しかし大切なのは過去より未来です。これからは4号機が足となって活躍してくれることでしょう。コストパフォーマンスは費用対効果ではなく使用頻度だ!と言いますが、良く考えるとどちらの面でも1,2,3号機より優れるようにも思えます。性能が全然異なりますが今となってはその性能が必要だったのか謎です。4号機で山を下ることは天変地異が起きないかぎりないでしょう。いや天変地異が起きたら足だろ!もしくは懸垂下降(ロープで降りる)だろ!(どんな想定をしているのだ!)

届いて早速組み立てて(思っていたより時間がかかった)試しに20km程度走ってみての感想は、ハンドルとサドルの姿勢に慣れねえ!(少しずつ調整中)タイヤ(というかクランク)小せえ!(26インチだけど)です。走り出しの加速度も低いし車体が重いです、しかし悪くはないです。高額すぎることはないため精神的に気軽に使えますしガソリン費で換算すると1年で余裕で元が取れそうです。よし!ケチって5年は使うぞ。それまでは壊れるな!

ちなみに20km試し走りで一匹もソトネコと遭遇しませんでした。ちーん。

※参考までに18,800円でした。クロスバイクとしては安いと思っています。
※4号機の写真撮るつもりでしたが忘れてました。